روش پخت خرچنگ

images 4 - روش پخت خرچنگ

اگر در تمامی نقاط ایران مانند جنوب این امکان را داشتیم بهترین روش برای بدست آوردن خرچنگ پریدن در آب های گرم و کم عمق مناطق جنوبی در یک تابستان گرم و صید یک خرچنگ آبدار و تازه برای شام بود.

اما در شهرهای بزرگ و شلوغ وجود ندارد و به دور از سواحل ناخدا نوید این امکان را برای شما فراهم میکند که به خرچنگ تازه دسترسی داشته باشید و از چشیدن طعم آن لذت ببرید .

مردم مهربان جنوب از خرچنگ غذای بسیار خوشمزه ای درست می کنند و مدل های متنوعی برای طبخ آن دارند. یک نوع از طبخ به این صورت است که خرچنگ ها را درون یک قابلمه بر روی اجاق گذاشته تا حرارت ببینند. مقداری نمک نیز به آن اضافه کرده و پس از پخت، آن ها را برداشته و گوشت سفید آن را جدا می کنند. یادتان باشد که درون چنگال های این خرچنگ هم گوشت سفید وجود دارد. سپس به این گوشت کمی ادویه برای طعم زده و در روغن سرخ می کنند. اگر بخواهید شکل خرچنگ سالم باقی بماند و همان گونه سرو شود، پس از جدا کردن شاخک های آن، نخی به دور خرچنگ بپیچید تا موقع پخت آسیب نبیند. می توانید غذای خرچنگ را با برنج بخورید که غذایی همانند میگو پلو می باشد یا که جداگانه خوراک خرچنگ را سرو کنید. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که خرچنگ را حتماً امتحان کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*