طرز تهیه سوشی

images 5 - طرز تهیه سوشی

غذاهای دریایی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و چه بهتر که علاوه بر غذاهای دریایی کشور عزیزمان با غذاهای دریایی معروف دیگر نقاط جهان هم آشنا شویم.

سوشی معروف ترین غذای ژاپنی در خارج از زاپن است و یکی از محبوب ترین غذاها در بین زاپنی ها است. در ژاپن معمولا از سوشی در مناسبت های خاص مانند جشن های مخصوص از سوشی نیز استفاده می کنند. سوشی انواع و اقسام مختلف دارد و باید گفت که سوشی فوتوماکی پایه سوشی می باشد و شما می توانید برای تهیه انواع دیگر سوشی فقط مواد اولیه را تغییر دهید.

با ناخدا نوید و آموزش سوشی همراه شوید.

مواد لازم :
برنج ۱ لیوان
سرکه ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
جلبک نوری ۱ بسته
خیار بدون پوست ۱ بسته
آووکادو ۱ عدد
ماهی بدون تیغ ۲۵۰ گرم

مرحله اول

در ابتدا برنج را پاک کنید و سنگریزه و آشغال آن را گرفته و درون یک کاسه ریخته و با آب سرد به خوبی شستشو دهید. سپس برنج را کاملاً آبکشی نمایید و آن را در یک قابلمه بریزید. بر روی برنج به اندازه شش لیوان آب اضافه کنید و روی گاز قرار داده و شعله زیر قابلمه را روشن کنید و درب قابلمه را بگذارید.

مرحله دوم

در مرحله دوم از طرز تهیه بعد از آنکه آب درون قابلمه تبخیر شد به محتویات درون قابلمه سرکه، شکر و مقدار کمی نمک اضافه نمایید و آن را به خوبی به هم بزنید. در انتها برنج را از روی اجاق گاز بردارید و با یک قاشق یا کفگیر برنج را به صورت یکنواخت بر روی ورق روغنی پهن کنید و زمان دهید تا ولرم شود. سپس تا زمانی که بخواهید برنج را درون جلبک ها قرار دهید به روی آن یک پارچه نمدار و یا یک حوله بگذارید.

مرحله سوم

در این مرحله جلبک ها را به گونه ای پهن می کنیم تا بخش براق آن به سمت پایین باشد. مقداری از برنج را با دست برداشته و بر روی جلبک قرار دهید و آن را به صورت نواری به روی کل جلبک پخش کنید. به این نکته باید توجه نمایید که حدود ۳ سانتی متر از انتهای ورق های جلبک، خالی از مواد باشد تا بتوان آن را به راحتی رول کرد.

برای رول کردن جلبک ها پیشنهاد می گردد که جلبک را بر روی یک زیر قابلمه ای حصیری کوچک قرار بدهید تا بتوانید با رول کردن حصیر، جلبک به راحتی رول شود.

مرحله چهارم
download 5 - طرز تهیه سوشی

در مرحله چهارم، ماهی را به صورت بسیار نازک و نواری شکل برش می زنیم و نوارهای ماهی را به همراه خیارو آووکادو به روی برنج ها قرار می دهیم. در مرحله آخر نوبت به رول کردن می‌رسد. در این مرحله به آرامی و با دقت سوشی را توسط حصیری که در زیر جلبک قرار دارد به صورت رول درمی‌آوریم.

به این نکته باید توجه کرد که نباید آنقدر فشار بر روی رول جلبک بیاوریم تا مواد درون آن از ابتدا و انتهای جلبک بیرون بزند در انتها، آن قسمت از جلبک را که بدون مواد گذاشتیم بر روی رول سوشی قرار می دهیم و آن را به کمک چاقو به قطعات کوچک برش می زنیم. سپس آن را درون بشقاب می چینیم و میل می نمایم.

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه سوشی در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

citycons-bag کارایی بهتر در اپلیکیشن دانلود برنامه